Dubbele tools in uw marketingstapel — Kijk eens goed naar je abonnementen en licenties: hoeveel tools doen precies hetzelfde?
Een hoofd-CRM, maar ook plug-ins voor prospectie, een e-mailplatform, een sequencing tool... Uiteindelijk betaal je drie keer voor dezelfde functionaliteit.
Deze wildgroei aan tools ontstaat niet zomaar.
Elk team heeft zijn eigen voorkeuren, elke verkoper zijn eigen gewoonten. De ene tool wordt gekozen voor een specifieke functie, om vervolgens te ontdekken dat het ook e-mailen doet. Een andere wordt gekozen voor zijn CRM, en dan realiseer je dat je ook sequencing nodig hebt. Het is niet alleen een kwestie van geld verspillen. Gegevens zijn verspreid tussen platforms. Teams verliezen tijd met het synchroniseren van informatie. Processen worden te complex. Om nog maar te zwijgen van de leercurve voor elke nieuwe tool.
Een effectieve marketingstack is vooral een rationele stack.
Strategie vóór technologie, niet andersom. Breng uw tools en hun functionaliteiten in kaart. Identificeer duplicatie. En bovenal, leg het gebruik van de gekozen tools op aan het hele team, zelfs als sommigen van hen de voorkeur geven aan hun alternatieven.
(bron: b2bleaders)